maandag 6 juli 2009

Ding 21 Aquabrowser en zo


In het begin vond ik de aquabrowser onhandig. Het hielp me niet bij mijn zoekweg, het zat me zelfs in de weg. Zo onrustig…
Maar gaandeweg ben ik het gemak er van gaan inzien en is het goed te gebruiken bij het ontwikkelen van informatievaardigheden bij basisschoolleerlingen.
Op school werken ze namelijk ook vaak met woordvelden. CODA heeft nog geen Aquabrowser maar dat komt nog.

Dat de bibliotheekgebruiker meer kan zien dan alleen de eigen bibliotheekcollectie is een hele vooruitgang. Dat daar behalve bibliotheekcollecties ook privécollecties terug te vinden zijn is natuurlijk prachtig. Dat daar dan ook eigen trefwoorden aangekoppeld worden is wel logisch. Als het maar geen zooitje wordt.

Het wordt wel boeiend allemaal, zoals de mogelijkheden met Worldcat waarmee je niet alleen wereldwijd rond kunt kijken maar ook zelf recensies en trefwoorden toe kunt voegen. Toch ook wel vergelijkbaar met LibraryThings.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten